En stund i den perfekta mysvärlden

Idag har jag avnjutit vardagslyx på bästa sätt. Bio med S. Coco - Livet enligt Chanel såg vi och jag vågar nästan påstå att det va den perfekta filmen en mörk och kall tisdagkväll. Lite lagom rolig, söt, intressant och sådär mysigt fransk. Jag är nämligen av den åsikten att franska filmskapare lyckats hitta den perfekta stämningen som gör att filmerna känns verkliga samtidigt som de har ett magiskt skimmer omkring sig. "Tillsammans är man mindre ensam" och "Amelie" är utmärkta exempel på det. Som för övrigt har samma huvudrollsinnehavare. Audrey Tautou kan nog också bidra med en stor del.



Men visst blir man galet sugen på att lära sig franska, sätta på sig randiga fiskartröjor och börja göra hattar? Jag kanske ska skippa matten och fysiken ett tag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback