Världen är full av människor

"It wasn't only wickedness and scheming that made people unhappy, it was confusion and misunderstanding: above all, it was the failure to grasp the simple truth that other people are as real as you."
- Ur boken Atonement

När min kompis S fyllde 18 för inte så länge sen gav jag och J henne att hon köpt frukost till skolbarn i Bolivia. Igår berättade hon för mig att hon gillat presenten för att den fått henne att känna sig som en bra människa. Det måste ju nästan vara den bästa present jag nånsin gett bort. Känslan av att vara en bra människa. S är för övrigt en väldigt bra människa på många andra sätt också.

Men visst är det svårt att tänka sig in i att andra tänker och känner på samma sätt som du och jag?!? Det är ju faktiskt helt otroligt vad världen är fantastiskt med så många olika människor. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback