Sommarstugan jag aldrig velat ha

Har tillbringat några fantastiska dagar med underbart sällskap i vännen S:s sommarstuga Bäckskog vid östkusten. Fantasiskt vacker plats där hela S:s släkt har stugor på samma område med precis så lagom avstånd att man kan välja mellan sällskap eller isolering. Jag har de senaste åren varit ganska anti somamrstugor. Nog för att de är mysiga men vilken belastning att ha en stuga man måste ta hand om. Man har liksom inget val vad man ska göra på semestern utan man måste åka och sköta om stugan. Ännu ett hus att måla, städa.. Ännu en trädgård att klippa i gräset i.. Som ni förstår är jag inget stort fan av hussysslor. Men dessa dagar vid havet med trevliga middagar, båtturer i skärgården, solning och bokslukande har faktiskt fått mig att ändra åsikt. Finns det något mer idylliskt än en stuga vid havet? Ja det skulle väl möjligtvis vara en stuga vid havet som är alldeles flugfri...
Jag vill ha mitt eget Bäckaskog! En liten bit av himlen på jorden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback