Appropå allt mitt resande fram och tillbaka

Med en pojkvän tio mil bort blir det mycket resande fram och tillbaka. Och varje gång ska man packa den perfekta packningen som helst ska vara liten och smidig men innehålla allt man kan behöva en helg i storstan. Myskläder, varma kläder, shoppingkläder, festkläder... Och allt ska helst få plats i min Haglöf Tight Medium. Inte helt lätt. Oftast slutar det med ryggsäck plus en extra kasse full med ett hopplock av kläder som egentligen inte kan användas till mer än ett av de ändamål jag tidigare räknade upp. Vad är hemligheten? Är färdigheter i perfekt packning något som kommer med åldern eller får man lida resten av livet för att inte ha fötts med denna talang?

Inte nog med att man ska ha den perfekta packningen. Man ska dessutom se snygg och fräsh ut under hela resan. Jag avundas dem som har utstrålning som gör att de ser eleganta ut oavsett vad de har på sig. Jag är inte en av dem och min reseutstyrsel brukar ofta sluta i det som annars tar mest plats i väskan. Nog vet jag att det egentligen inte är utseendet som spelar någon roll.. men för mig är kläder ändå ett väldigt viktigt sätt att uttrycka mig på. Frågan är väl om inte mina reskläder uttrycker något om själva resan. Att det är jobbigt att resa? Eller att jag tycker så mycket om det att jag inte bryr mig om ens vad jag har på mig? Det återstår att se men en sak vet jag. Jag hoppas framtiden någon gång bär mindre resande mellan hemmet och pojkvännen i sitt sköte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback